VŠEOBECNÉ  NÁKUPNÉ  PODMIENKY spoločnosti SEZ DK a.s.

1. Predmet úpravy
Tieto všeobecné nákupné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vznikajúce na základe
objednávok dodania tovaru alebo služieb vystavených spoločnosťou SEZ DK a.s. so sídlom M. R. Štefánika
1831/46, 026 19 Dolný Kubín, IČO: 36 854 174, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sa, vložka č. 10703/L (ďalej len „Kupujúci“).
2. Objednávka
2.1. Tieto všeobecné nákupné podmienky sa stávajú súčasťou zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Predávajúcim predmetu plnenia (ďalej len „Predávajúci“). Od týchto všeobecných nákupných podmienok je možné sa odchýliť len v prípade písomnej dohody uzatvorenej medzi obomi zmluvnými stranami.
2.2. Zmluva medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa považuje za uzatvorenú potvrdením objednávky, ktorá je vystavená v písomnej forme a podpísaná osobou oprávnenou konať v mene Kupujúceho. Objednávku je Kupujúci oprávnený zaslať faxom, elektronickou poštou alebo prostredníctvom poštového podniku. Objednávka vykonaná ústne alebo telefonicky musí byť do 24 hodín písomne potvrdená Kupujúcim, inak objednávka nevznikla.
2.3. Objednávka sa považuje za prijatú, ak Predávajúci bez zbytočného odkladu písomne potvrdí jej prijatie. Ak Predávajúci písomne nepotvrdí prijatie objednávky Kupujúcemu do 3 dní odo dňa odoslania
objednávky, Kupujúci je oprávnený objednávku zrušiť a Predávajúci nemá nárok na náhradu nákladov vzniknutých v súvislosti so zrušenou objednávkou.
2.4. Akékoľvek zmeny alebo doplnenia objednávky urobené Predávajúcim musia byť Kupujúcim vopred
písomne odsúhlasené, inak nie je možné na neprihliadať.
2.5. Všeobecné obchodné podmienky Predávajúceho alebo tretej osoby sa vzťahujú na dodanie plnenia
objednaného Kupujúcim len v prípade písomného súhlasu Kupujúceho.
3. Cena a platobné podmienky
3.1. Pokiaľ nie je v objednávke stanovené inak, cena za dodanie tovaru alebo služby zahŕňa daň z pridanej
hodnoty, prepravné, clá vrátane poplatkov, na ktorých úhradu je Kupujúci povinný v zmysle príslušného právneho predpisu.
3.2. Predávajúci je povinný po riadnom dodaní tovaru alebo služby vystaviť faktúru a bez zbytočného odkladu ju doručiť Kupujúcemu v jednom vyhotovení. Faktúra musí obsahovať číslo objednávky Kupujúceho a náležitosti vyžadované zákonom č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len „riadne vystavená faktúra“), inak si Kupujúci vyhradzuje oprávnenie neúplnú faktúru Predávajúcemu vrátiť. Predávajúci môže zálohovú faktúru vystaviť len na základe predchádzajúceho súhlasu Kupujúceho.
3.3. Ak nie je dohodnuté inak, riadne vystavená faktúra je splatná v lehote 60 dní odo dňa jej doručenia. Ak Predávajúci je povinný spolu s dodaním plnenia odovzdať Kupujúcemu zákonom stanovené
dokumenty o kvalite a bezpečnosti dodaného plnenia alebo iné dokumenty, lehota na zaplatenie faktúry začne plynúť najskôr dňom, kedy tieto dokumenty boli Kupujúcemu odovzdané. Ak Predávajúci dodal plnenie pred termínom jeho dodania, lehota na zaplatenie faktúry začne plynúť najskôr dohodnutým termínom dodania.
3.4. Predávajúci nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu Kupujúceho postúpiť na tretie osoby jeho pohľadávky voči Kupujúcemu a započítať jeho pohľadávky voči Kupujúcemu proti
pohľadávkam, ktoré má Kupujúci voči Predávajúcemu.
4. Dodanie predmetu plnenia, prevod vlastníckeho práva a prechod nebezpečenstva na predmete
plnenia
4.1 Predávajúci je povinný dodať predmet plnenia v čase a na miesto určené v objednávke Kupujúcim.
Pokiaľ nie je stanovené inak, miestom dodania je sídlo Kupujúceho. Náklady súvisiace s dodaním
predmetu plnenia na miesto určené Kupujúcim znáša Predávajúci. Dodanie predmetu plnenia dodanie v menšom alebo väčšom rozsahu, čiastočné dodanie je možné len na základe predchádzajúceho písomného súhlasu Kupujúceho.
4.2 Predmet plnenia prechádza do vlastníctva Kupujúceho prevzatím v mieste dodania. O odovzdaní a prevzatí predmetu plnenia Kupujúci alebo ním poverená osoba a Predávajúci spíšu písomný protokol (resp. dodací list).
4.3 Nebezpečenstvo škody na predmete plnenia prechádza na Kupujúceho jeho odovzdaním Kupujúcemu. Pokiaľ predmet plnenia bol dodaný prostredníctvom prepravnej služby, nebezpečenstvo škody na  predmete plnenia prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím v mieste dodania.
4.4 V prípade, ak sa na tovar vzťahujú práva duševného vlastníctva v akejkoľvek podobe, predávajúci sa
zaväzuje dodať výlučne tovar, pri ktorom sú nároky tretích osôb vyplývajúce z práva duševného vlastníctva v celom rozsahu vysporiadané.
5. Dodacie lehoty a omeškanie
5.1 Pokiaľ nie je dohodnuté inak, lehota na dodanie predmetu plnenia začína plynúť dňom prijatia objednávky Kupujúceho.
5.2 Pokiaľ dĺžka lehoty na dodania nie je individuálne dohodnutá, Predávajúci je povinný dodať predmet
plnenia bez zbytočného odkladu po prijatí objednávky
5.3 Pokiaľ dĺžka lehoty na dodania nie je individuálne dohodnutá, Predávajúci je povinný dodať predmet
plnenia bez zbytočného odkladu po prijatí objednávky. Dodanie predmetu plnenia pred dohodnutým termínom je možné len na základe predchádzajúceho písomného súhlasu Kupujúceho, v opačnom prípade Predávajúci znáša náklady vzniknuté Kupujúcemu predčasným dodaním predmetu plnenia.
6. Uplatňovanie vád a zodpovednosť za vady
6.1. Predávajúci zodpovedá za to, že predmet plnenia je dodaný v najvyššej kvalite, spĺňa požiadavky stanovené príslušnými právnymi predpismi a je bez vád, vrátane právnych vád. V prípade, že predmet
plnenia bol dodaný prostredníctvom tretích osôb, Predávajúci zodpovedá za vady akoby ho dodal sám.
Pokiaľ nie je dohodnuté inak, Predávajúci poskytuje Kupujúcemu záruku na dodané tovary a služby
v trvaní dvoch rokov.
6.2. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, nároky Kupujúceho z vád dodaného predmetu plnenia sa spravujú
príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
6.3. Predávajúci sa zaväzuje odstrániť vady predmetu plnenia uplatnené Kupujúcim na dohodnutom
mieste bez zbytočného odkladu alebo v lehote dohodnutej s Kupujúcim. Kupujúci je oprávnený uplatniť vady u Predávajúceho písomným alebo ústnym spôsobom.
6.4. Úplná alebo čiastočná kontrola dodaného predmetu plnenia vykonaná Kupujúcim nemá vplyv na rozsah nárokov Kupujúceho z vád dodaného predmetu plnenia.
6.5. Predávajúci zodpovedá za škody, ktoré boli spôsobené Kupujúcemu alebo tretím osobám v dôsledku dodania vadného predmetu plnenia. Kupujúci má právo požadovať od Predávajúceho náhradu nákladov vzniknutých s odstraňovaním vady predmetu plnenia.
7. Osobitné ustanovenia
7.1 Porušenie akejkoľvek povinnosti stanovenej týmito všeobecnými nákupnými podmienkami Predávajúcim oprávňuje Kupujúceho na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim, bez ohľadu
na to, či bola zmluva porušená podstatným alebo nepodstatným spôsobom. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu zaplatenú cenu do 7 dní od dňa odstúpenia od zmluvy. Kupujúci je povinný vrátiť Predávajúcemu predmet plnenia do 7 dní odo dňa vrátenia zaplatenej ceny. Po dobu omeškania Predávajúceho s vrátením zaplatenej ceny, Kupujúci nie je povinný vrátiť predmet plnenia Predávajúcemu a nebezpečenstvo škody na predmete plnenia prechádza na Predávajúceho.
7.2 Všetky informácie, ktoré Predávajúci získa počas trvania obchodného vzťahu s Kupujúcim podliehajú
povinnosti zachovávať mlčanlivosť.
7.3 Práva a povinnosti týmito všeobecnými nákupnými podmienkami sa riadia príslušnými právnym
predpismi Slovenskej republiky.
7.4 Tieto všeobecné nákupné podmienky sú účinné od 30.05.2019. O zmene všeobecných nákupných
podmienok bude Predávajúci informovaný elektronickou poštou.
SEZ DK a.s.